"Mental Care er en loyal, tryg og god samarbejdspartner der leverer et professionelt stykke arbejde til nogle af samfundets mest udsatte borgere.

Vi har vikarer i hele landet.

Vores vikarer gør en forskel for både borgere og ansatte i hele landet.

Mental Care er bygget på et fundament om ikke at blive de største, men de bedste. Vores vigtigste opgave er, at skabe nærvær, hvor den berørte borger er i centrum og hos os kan vi tilmed sikre samarbejdspartnere en lavere timepris end hos andre bureauer.

Vi har speciale i både korte og længerevarende forløb samt rekruttering og løser opgaver hos:

  • Bosteder
  • Plejehjem
  • Bostøtte (Paragraf 85 og 52)


Vores vikarer er en forlængelse af jeres ansatte. Derfor er det vigtigt, at vi bruger tid på at sætte os ind i jeres sted, behov og værdier. På denne måde kan vi effektivt udfylde hullerne uden at gå på kompromis, med den kvalitet der er nødvendig.

Tag en uforpligtende snak med os nedenfor

Har du brug for en bestemt type vikar til en opgave eller vil du blot høre mere om Mental Care?

Kontakt os her

Eller udfyld nedenstående kontaktformular, så vil vi kontakte dig hurtigst muligt.

Infografik, hvorfor blive kunde hos Mental Care

En personlig tilgang til vikarområdet

En stor del af vores koncept er vores personlige tilgang til både vores vikarer og jer som kunder. Sådan skaber vi varige relationer der højner værdien for de udsatte borgere.

I samarbejde med jer, udfører vi en opgavebeskrivelse som afdækker detaljerne omkring borgeren. Vi forventer ikke, at I har dette på plads når I kontakter os. Rettere ønsker vi at udføre denne sammen med jer, så vi har alle de vigtigste områder på plads, når vi skal finde den rette vikar.

Vi udpeger aldrig en vikar udelukkende ud fra deres CV og de kan ikke sætte dem selv på en opgave i booking-systemet. Vi afholder altid en samtale med de mulige vikarer omkring den specifikke borger, for at få déres forståelse af opgaven og hvordan de vil løse den.

Den personlige tilgang adskiller os fra branchen men er også med til at skabe flere positive forløb, hvor vi formår at gøre en forskel for borgeren og aflaste jeres øvrige personale.

Hurtig og effektiv respons

Ofte kan borgerens behov være akutte, så når du kontakter Mental Care vil du opleve en hurtig responstid. Derudover vil du udelukkende være i kontakt med personale, der har erfaring indenfor området.

Du vil kunne forvente, at vi kan påbegynde en opgave indenfor 24 timer efter første kontakt.

Vi har vikarer indenfor følgende faggrupper

  • Sygeplejerske
  • SOSU-hjælper
  • SOSU-assistent
  • Socialpædagog
  • Psykiatrimedarbejder

Vores vikarer har alle minimum to års erfaring indenfor socialpsykiatrien og i håndteringen af komplekse forløb, hos sårbare borgere.

Vi ansætter aldrig vikarer udelukkende ud fra CV’et men afholder personlige jobsamtaler, så vi får et indblik i mennesket, hvem de er, deres værdier og motivationer. Dette er aspekter der er lige så vigtige som erfaringer, for at vi kan vurdere om de kan gøre en forskel for de borgere og personale vi arbejder med.

Det er en ekstra foranstaltning og en klar årsag til at vi kan løfte opgaverne og give borgerne det de har brug for. 

Få kvalificerede vikarer til dit personale

To personer der sidder og snakker

Kunde FAQ

For at kunne gøre brug af vores vikarer, skal du blot starte med at kontakte os, hvor vi tager en snak om de konkrete opgaver, du kunne have brug for assistance til. Her fastlægger vi hvilke områder såsom de krav I har til vikarer, en beskrivelse af de pågældende borgere og antal timer.

Alle vores vikarer er specialiserede indenfor socialpsykiatrien og har minimums to års arbejdserfaring indenfor området. Derudover afholder vi en personlig samtale med alle nye vikarer. Det gør vi for at sikre, at de deler de samme værdier som os og har dén indstilling, der skal til for at kunne gøre en forskel ude hos jer.

Vi tilbyder generelt en lavere listepris end øvrige vikarbureauer inden for socialpsykiatrien og gennem en afdækning af jeres behov, skræddersyr vi en løsning med en pris der passer til jer.

Du vil kunne forvente, at vi kan påbegynde en opgave indenfor 24 timer efter første kontakt.

Der er ingen forløb der er hverken for lange eller for korte. Jo længere et samarbejde vi har med jer, jo bedre lærer vi jeres behov at kende og hvilke vikarer I har brug for.

Vores vikarer er uddannede som en af følgende:

  • Sygeplejerske
  • SOSU-assistenter
  • SOSU-hjælper
  • Socialpædagog
  • Psykiatrimedarbejder

Vores vigtigste opgave er at have borgerne i centrum samtidig med, at vi indgår som en naturlig forlængelse af jeres faste personale. Vi bruger tid på at sætte os ind i jeres sted og hos Mental Care vil I altid have den samme kundeansvarlige og kundekoordinator. Den personlige tilgang sikrer flere positive forløb og længerevarende relationer til jer.

Vi vægter ikke kun den personlige relation til vores kunder, men også til vores vikarer. Vi udpeger aldrig en vikar udelukkende ud fra deres CV, og de kan ikke sætte dem selv på en opgave i booking-systemet. Vi afholder altid en samtale med de mulige vikarer omkring den specifikke borger, for at få deres forståelse af opgaven og hvordan de vil løse den.

Derudover er det vigtigt for os, at vi sammen med dig løbende evaluerer vores samarbejde. På den måde lærer vi jer og jeres sted at kende og kan effektivt udpege de rigtige vikarer til jeres opgaver.

Ja, du vil have samme kundeansvarlige og kundekoordinator. Vi er ekstrem bevidste omkring at en tæt og nærværende relation er yderst vigtig for det optimale samarbejde – Vi er en lille organisation, som alle har et tæt kendskab til både vores vikarer og kunder.

I tæt samarbejde med jer som kunde udfører vi altid en konkret opgavebeskrivelse af jeres behov og de faggrupper I mener kan løfte opgaven.

Vi har åbent på telefonen fra kl. 06-20 alle dage, hele året rundt. Opstår der behov for dækning af en akut opgave i ydertimerne, vil vi også kunne håndtere dette.

Ikke-bookede vagter kan afbestilles af jer, direkte i vores bookingsystem. Har vi allerede matchet en dygtig medarbejder på vagten, ønsker vi at tage dialogen med vikaren, hvorfor afbestilling af vagten skal ske telefonisk eller via mail til os.

Hvis vi skulle stå i en situation, hvor I er utilfredse med den arbejdsindsats en af vores vikarer har ydet på jeres arbejdsplads, vil jeres kontaktperson altid være åben for at indgå i dialog. På denne måde kan vi forstå situationen bedre, så vi kan videreformidle dette på en konstruktiv måde, når vi efterfølgende tager dialogen med den pågældende vikar.

Vi vil i samarbejde med jer finde frem til et fast team, der har de bedste forudsætninger for at løfte den pågældende opgave. Det betyder, at du vil møde et udvalg af faste vikarer, som kommer retur på den samme opgave over en længere periode, og på denne måde, kan yde den bedste omsorg for den pågældende borger. Ved at sætte et fast team omkring opgaven kan vi sikre forudsigelighed til den enkelte vikar, til jer som kunde, og vigtigst af alt til borgeren.