FAQ

Leder du efter et vikarbureau der kan løfte jeres specialopgaver og aflaste jeres faste personale? Nedenfor har vi samlet svar på de spørgsmål vi oftest får fra plejehjem og botilbud.

For at kunne gøre brug af vores vikarer, skal du blot starte med at kontakte os, hvor vi tager en snak om de konkrete opgaver, du kunne have brug for assistance til. Her får vi fastlagt de krav I har til vikarer, en beskrivelse af de pågældende borgere og antal timer det drejer sig om.

Alle vores vikarer er specialiserede indenfor socialpsykiatrien og har minimums to års arbejdserfaring indenfor området. Derudover afholder vi en personlig samtale med alle nye vikarer. Det gør vi for at sikre, at de deler de samme værdier som os og har dén indstilling, der skal til for at kunne gøre en forskel ude hos jer.

Vi tilbyder generelt en lavere listepris end øvrige vikarbureauer inden for socialpsykiatrien og gennem en afdækning af jeres behov, skræddersyr vi en løsning med en pris der passer til jer.

Du vil kunne forvente, at vi kan påbegynde en opgave indenfor 24 timer efter første kontakt.

Der er ingen forløb der er hverken for lange eller for korte. Jo længere et samarbejde vi har med jer, jo bedre lærer vi jeres behov at kende og hvilke vikarer I har brug for.

Vores vikarer er uddannede som en af følgende:

  • Sygeplejerske
  • SOSU-assistenter
  • SOSU-hjælper
  • Socialpædagog
  • Psykiatrimedarbejder

Vores vigtigste opgave er at have borgerne i centrum samtidig med, at vi indgår som en naturlig forlængelse af jeres faste personale. Vi bruger tid på at sætte os ind i jeres sted og hos Mental Care vil I altid have den samme kundeansvarlige og kundekoordinator. Den personlige tilgang sikrer flere positive forløb og længerevarende relationer til jer.

Vi vægter ikke kun den personlige relation til vores kunder, men også til vores vikarer. Vi udpeger aldrig en vikar udelukkende ud fra deres CV, og de kan ikke sætte dem selv på en opgave i booking-systemet. Vi afholder altid en samtale med de mulige vikarer omkring den specifikke borger, for at få deres forståelse af opgaven og hvordan de vil løse den.

Derudover er det vigtigt for os, at vi sammen med dig løbende evaluerer vores samarbejde. På den måde lærer vi jer og jeres sted at kende og kan effektivt udpege de rigtige vikarer til jeres opgaver.

Ja, du vil have samme kundeansvarlige og kundekoordinator. Vi er ekstrem bevidste omkring at en tæt og nærværende relation er yderst vigtig for det optimale samarbejde – Vi er en lille organisation, som alle har et tæt kendskab til både vores vikarer og kunder.

I tæt samarbejde med jer som kunde udfører vi altid en konkret opgavebeskrivelse af jeres behov og de faggrupper I mener kan løfte opgaven.

Vi har åbent på telefonen fra kl. 06-20 alle dage, hele året rundt. Opstår der behov for dækning af en akut opgave i ydertimerne, vil vi også kunne håndtere dette.

Ikke-bookede vagter kan afbestilles af jer, direkte i vores bookingsystem. Har vi allerede matchet en dygtig medarbejder på vagten, ønsker vi at tage dialogen med vikaren, hvorfor afbestilling af vagten skal ske telefonisk eller via mail til os.

Hvis vi skulle stå i en situation, hvor I er utilfredse med den arbejdsindsats en af vores vikarer har ydet på jeres arbejdsplads, vil jeres kontaktperson altid være åben for at indgå i dialog. På denne måde kan vi forstå situationen bedre, så vi kan videreformidle dette på en konstruktiv måde, når vi efterfølgende tager dialogen med den pågældende vikar.

Vi vil i samarbejde med jer finde frem til et fast team, der har de bedste forudsætninger for at løfte den pågældende opgave. Det betyder, at du vil møde et udvalg af faste vikarer, som kommer retur på den samme opgave over en længere periode, og på denne måde, kan yde den bedste omsorg for den pågældende borger. Ved at sætte et fast team omkring opgaven kan vi sikre forudsigelighed til den enkelte vikar, til jer som kunde, og vigtigst af alt til borgeren.

Infografik, hvorfor blive kunde hos Mental Care

Et personligt og nærværende vikarbureau

Noget af det vigtigste for et langvarigt samarbejde, er en personlig relation til jer og en indgående forståelse for jeres sted. Den personlige tilgang adskiller os fra de øvrige vikarbureau indenfor socialpsykiatrien for de vi hurtigere og mere præcist kan identificere den retter vikar til opgaven. Det skaber flere positive forløb der gør en forskel for borgeren og letter presset på jeres faste personale

Når I tager kontakt til os for at få assistance til en specialopgaver, udfører vi først en opgavebeskrivelse, der uddyber jeres behov. Vi forventer ikke, at I allerede har alle detaljer på plads, når I tager kontakt til os. Tværtimod ønsker vi at skabe denne beskrivelse i fællesskab med jer, så vi får afdækket alle de afgørende aspekter, Så vi kan finde den ideelle vikar.

Vi udvælger aldrig en vikar udelukkende baseret på deres CV, og de kan ikke selv booke opgaver i vores system. Vi afholder altid en dialog med potentielle vikarer vedrørende den specifikke borger, for at sikre deres forståelse af opgavens natur og deres plan for udførelse.

Hurtig og effektiv respons

Ofte kan borgerens behov være akutte, så når du kontakter Mental Care vil du opleve en hurtig responstid. Derudover vil du udelukkende være i kontakt med personale, der har erfaring indenfor området.

Du vil kunne forvente, at vi kan påbegynde en opgave indenfor 24 timer efter første kontakt.

Kontakt os

Har du lyst til at vide mere omkring Mental Care og vores tilgang til specialopgaver indenfor social psykiatrien? Vi står altid klar til en snak om hvordan vi kan være med til at støtte jeres borgere og aflaste jeres personale.

Send os en besked